OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA W IMPREZACH TURYSTYCZNYCH I. ZASADY OGÓLNE 1.Niniejsze warunki uczestnictwa w imprezach organizowanych przez Organizatora określają udział w nich klientów i stanowią integralną część Umowy-Zgłoszenia. 2.Zawarcie umowy polega na podpisaniu przez Uczestnika i Sprzedającego Umowy-Zgłoszenia oraz opłaceniu zaliczki zgodnie z postanowieniami punktu III Warunków Uczestnictwa. 3.Uczestnikiem imprezy jest osoba podpisująca zgłoszenie oraz inne osoby objęte Umową-Zgłoszeniem. 4.Zawarcie Umowy-Zgłoszenia na rzecz osoby małoletniej wymaga pisemnej zgody rodziców lub opiekunów. 5.Zasady regulujące współpracę pomiędzy Organizatorem a biurami turystycznymi sprzedającymi imprezy na jego rzecz, regulują odrębne umowy. II. ZMIANY WARUNKÓW UMOWY ZGŁOSZENIA 1.W przypadku koniecznym Organizator zastrzega sobie prawo zmiany warunków Umowy-Zgłoszenia zawartej z Uczestnikiem, zwłaszcza w przypadku: wzrostu kosztu transportu, podatków, opłat urzędowych (np. opłaty lotniskowych startowych i lądowania), zmiany przepisów celno-wizowych, zmiany kursu walut stanowiącej podstawę obliczenia ceny. 2.Organizator ma prawo, w przypadku wystąpienia czynników opisanych w pkt. II pp. 1 do podwyższenia ceny imprezy, z zastrzeżeniem, że może ono nastąpić nie później niż 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. W przypadku wzrostu ceny imprezy Uczestnik ma prawo do odstąpienia od umowy. Za odstąpienie uważa się także brak wpłaty dopłaty ceny imprezy w terminie wskazanym przez Organizatora. W przeciwnym wypadku zobowiązany jest do uiszczenia dopłaty zgodnie z postanowieniami punktu III Warunków Uczestnictwa. 3. Organizator ma prawo odwołać imprezę w terminie nie krótszym niż 7 dni przed jej rozpoczęciem w braku minimalnej ilości uczestników do odbycia imprezy, która wynosi 35 osób, a w każdym czasie w przypadku siły wyższej, decyzji władz państwowych i innych instytucji oraz szczególnych zagrożeń życia i zdrowia uczestników. Organizator każdorazowo będzie informował klientów o minimalnej liczbie osób wymaganej do odbycia imprezy. 4.W przypadku zaistnienia powyższych okoliczności Organizator ma obowiązek powiadomić o nich Uczestnika ustnie lub pisemnie. W przypadku rezygnacji Uczestnika z powodu zmiany istotnych warunków umowy, jest on obowiązany powiadomić o tym fakcie Organizatora w ciągu 2 dni od daty otrzymania zawiadomienia. III. WARUNKI PŁATNOŚCI 1.Przy podpisaniu Umowy-Zgłoszenia Uczestnik wpłaca na rzecz Organizatora zaliczkę w wysokości nie mniejszej niż 30% ustalonej ceny imprezy, a jeżeli zgłoszenie następuje na 30 dni i mniej od daty rozpoczęcia imprezy, Klient zobowiązany jest do zapłaty całości ceny imprezy. 2.Pozostała część ceny winna być wpłacona nie później niż 30 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. 3.Miejscem płatności jest biuro Organizatora, biuro pośredniczące w sprzedaży imprez Organizatora lub wskazany rachunek bankowy. 4.W przypadku wpłat dokonywanych na rachunek bankowy Organizatora, datą płatności jest data stempla banku, w którym zostało złożone zlecenie płatnicze. 5.Wszystkie ceny są cenami umownymi. 6.Cena imprezy nie obejmuje kosztów uzyskania paszportu, wizy, ewentualnych szczepień ochronnych, dodatkowych ubezpieczeń itp., a odpowiedzialność za ich uzyskanie spoczywa na uczestniku imprezy. Cena specjalnych atrakcji hotelowych, takich jak wstęp na korty tenisowe, pole do gry w mini-golfa, itp., zwykle nie są objęte ceną imprezy: ponadto niektóre hotele pobierają dodatkowe opłaty za wynajem leżaków, parasoli i tym podobne usługi. IV. REZYGNACJE I ZWROTY 1.Rezygnacja Uczestnika z imprezy może nastąpić jedynie pisemnie i musi zawierać datę jej złożenia w biurze Organizatora lub biurze pośrednika sprzedającego imprezy na rzecz Organizatora. Przy rezygnacji w formie listu, listu poleconego lub faxu, za datę rezygnacji uznaje się dzień odbioru listu, listu poleconego lub faxu przez Organizatora. 2.W przypadku rezygnacji Uczestnika z imprezy, związanej z zaistnieniem przyczyn wymienionych w pkt. II pp. 2,3 Warunków Uczestnictwa, Organizator zwraca całość wpłat uiszczonych na poczet imprezy. 3. Jeżeli Uczestnik rezygnuje z imprezy z innych przyczyn przed rozpoczęciem imprezy, Organizator ma prawo żądać od Klienta zapłaty poniesionych kosztów imprezy. 4.W przypadku odstąpienia Uczestnika od umowy, z jednoczesnym wskazaniem osób spełniających wszelkie warunki udziału w imprezie i wyrażających na to zgodę, jednakże nie później niż 25 dni przed terminem wyjazdu, jak również w przypadku dokonania powtórnej sprzedaży oferty po odstąpieniu uczestnika, innemu klientowi przez Organizatora, Organizator zrezygnuje z dochodzenia kosztów imprezy poniesionych przez siebie z tytułu rezygnacji klienta z umowy. 5.Zwrotu odpowiednich kwot dokonuje Organizator do 7 dni od daty odstąpienia Uczestnika od umowy, a od zwracanych kwot odsetki nie przysługują. V. REKLAMACJE 1.Reklamacje dotyczące realizacji przez Organizatora imprezy turystycznej można zgłaszać w formie pisemnej listem poleconym do 30 dni od daty zakończenia imprezy. Decyduje dzień nadania listu, listu poleconego przez Uczestnika. 2.Zgodnie z art. 16b ustawy o usługach turystycznych warunkiem rozpatrzenia reklamacji przez Organizatora jest zgłoszenie przedmiotu reklamacji przedstawicielowi Organizatora w trakcie imprezy w formie pisemnej. Roszczenia Uczestnika związane z jego wydatkami, które poniósł z winy Organizatora, winny być udokumentowane rachunkami. Niniejsze dokumenty należy dołączyć do reklamacji składanej przez Uczestnika. 3.Uczestnikowi nie przysługuje zwrot wartości świadczeń, których nie wykorzystał w trakcie imprezy, z przyczyn nie leżących po stronie Organizatora lub w przypadku niestawienia się na wyznaczoną zbiórkę w dniu wyjazdu. 4.Organizator zastrzega sobie okres 30 dni na rozpatrzenie reklamacji i udzielenie odpowiedzi. VI. UBEZPIECZENIE 1.Uczestnik imprezy ubezpieczony jest przez Organizatora w AXA Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. Wszyscy klienci objęci są ochroną ubezpieczeniową KL na kwotę do 20.000EUR po za granicą, NNW do 2.000EUR, bagaż 200EUR. Warunki ubezpieczenia dostępne są w biurze organizatora i na stronie www.rego-bis.pl. 2.Ochroną ubezpieczeniową nie są objęte zdarzenia wywołane na skutek zażywania alkoholu, narkotyków bądź innych środków o zbliżonym działaniu. 3.Uczestnik imprezy po otrzymaniu od Organizatora informacji o warunkach klimatycznych, szczególnych zagrożeniach dla życia i zdrowia występujących w miejscu, gdzie odbywać się będzie impreza deklaruje, iż jego stan zdrowia zezwala na uczestnictwo w imprezie, także sportowej. Polisa nie pokrywa kosztów leczenia dotyczących wad wrodzonych i chorób przewlekłych oraz gdy istniały wyraźne przeciwwskazania lekarskie co do wyjazdu i uprawiania sportu. 4.Uczestnik deklaruje zwolnienie lekarzy w kraju i poza jego granicami z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej i wyraża zgodę na udostępnienie Towarzystwa Ubezpieczeniowego dokumentacji ze swojego leczenia. 5.Uczestnik ma prawo ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej z przyczyn nagłych, określonych polisą UBEZPIECZYCIELA. Koszt ubezpieczenia wynosi 2,1 % ceny imprezy turystycznej. Odszkodowanie wypłacane jest przez Towarzystwo Ubezpieczeniowe zgodnie z jego warunkami ubezpieczenia. 6.OWU ubezpieczyciela wraz z informacją o sposobie dochodzenia roszczeń klient otrzymuje wraz z umową. VII. OBOWIĄZKI UCZESTNIKA 1.Uczestnik zobowiązany jest posiadać ważne dokumenty upoważniające do przekroczenia granicy i ponosi za nie odpowiedzialność przez cały czas trwania imprezy. 2.Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania przepisów celnych, dewizowych i innych obowiązujących w Polsce, krajach tranzytowych, kraju docelowym, zwiedzanych obiektach oraz autokarze. 3.Uczestnik winien stosować się do zaleceń przedstawiciela Organizatora, mających na celu właściwą realizację imprezy. 4.Uczestnik ponosi odpowiedzialność za wyrządzone przez siebie lub osoby znajdujące się pod jego opieką szkody i zobowiązany jest do ich naprawy lub pokrycia związanych z tym kosztów. VIII. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH 1.Administratorem danych osobowych Klienta jest firma Gabriela Mańka – Sokullu z siedzibą w Katowicach przy ulicy Kochanowskiego 18/11-12. Kontakt z administratorem możliwy jest pod adresem email Organizatora , listownie lub pod nr tel. 0322538848. 2.Dane osobowe Klienta są zbierane i przetwarzane przez administratora danych w celu realizacji umowy oświadczenia usług turystycznych, zawartej pomiędzy Klientem a Organizatorem wyjazdu zagranicznego – administratorem danych osobowych Gabriela Mańka – Sokullu z siedzibą w Katowicach przy ulicy Kochanowskiego 18/11-12, do której to umowy niniejszy zapis stanowi załącznik. 3.Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawienia. 4.Dane osobowe podaje Klient dobrowolnie. Administrator danych osobowych uprzejmie informuje, iż Klient nie ma prawnego obowiązku podawania swoich danych osobowych, a ich podanie nie jest przymusowe. IX. PRZELOT I DOBA HOTELOWA Od momentu odprawy bagażowo -paszportowej Klienci objęci są opieką linii lotniczych. Podczas lotu Klientom nie towarzyszy rezydent. Przedstawiciel Organizatora będzie oczekiwał po przylocie w miejscu docelowym. Realizowanie podroży drogą lotniczą z rożnych względów programowych czy technicznych może ulec zmianie. Podawane godziny przelotów zarówno w momencie rezerwacji, jak i na dokumentach podroży są jedynie godzinami przewidywanymi i mogą ulec zmianie (na przykład ze względu na bezpieczeństwo pasażerów, na przejściowe przeciążenia międzynarodowych korytarzy powietrznych, niekorzystne warunki atmosferyczne). W niektórych przypadkach przylot na miejsce docelowe może odbywać się w godzinach nocnych, a powrót w godzinach porannych. Czas trwania imprezy turystycznej może różnić się od potocznie rozumianej liczby dni. Dzień pierwszy (dzień zbiórki) oraz dzień ostatni (dzień powrotu do Polski) są dniami podróży. Długość wypoczynku w tych dniach jest ściśle powiązana z rozkładami lotów oraz ew. promów. W przypadku, gdy lot został opóźniony- przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerowi posiłki i napoje adekwatne do czasu oczekiwania, umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych, przesłania 2 wiadomości fax-em lub e-mailem. W przypadku, gdy wylot nastąpi następnego dnia, przewoźnik ma obowiązek zapewnić nocleg w hotelu (wraz z dojazdem do hotelu oraz transportem powrotnym na lotnisko). Gdy opóźnienie wynosi powyżej 5 godzin i pasażer zrezygnuje z przelotu, przewoźnik ma obowiązek zwrócić należność za zakupiony bilet. Pasażerowi przysługuje odszkodowanie pieniężne (od 250 do 600 EUR – w zależności od długości trasy) jeżeli w wyniku tego opóźnienia pasażer przybędzie do miejsca docelowego podróży co najmniej trzy godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje w przypadku, jeżeli lot
został opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika (np. złe warunki atmosferyczne). W przypadku takiego opóźnienia przesunięciu może ulec doba hotelowa i zakres świadczeń w hotelu, przy czym należy mieć na uwadze, iż pierwszy i ostatni dzień imprezy samolotowej przewidziany jest na transport, a nie na rzeczywisty wypoczynek. Biuro podróży informuje Klienta, że data wylotu jest dniem rozpoczęcia, a data powrotu dniem zakończenia imprezy. Rozpoczęcie świadczeń all inclusive następuje po zameldowaniu w hotelu, pod warunkiem, że trwa już pierwsza doba hotelowa, a kończy się z momentem wykwaterowania, jednak nie później niż koniec ostatniej doby hotelowej. X.POSTANOWIENIA KOŃCOWE 1.W przypadku sprzedaży agencyjnej Uczestnika obowiązują Warunki Uczestnictwa bezpośredniego Organizatora imprezy. 2.Postanowienia niniejszych warunków obowiązują Uczestnika i wszystkie osoby objęte jego Umową-Zgłoszeniem. 3.W sprawach nieuregulowanych treścią niniejszych Warunków Uczestnictwa stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o usługach Turystycznych z dnia 29.08.1997 r. 4.Uczestnik wyraża zgodę na przechowywanie objętych niniejszą umową danych osobowych, zgodnie z treścią ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r., o ochronie danych osobowych (Dz. U. 133, poz.883), ich przetwarzanie oraz wykorzystanie w celu informowania o usługach Organizatora. 5.Przedsiębiorca został wpisany do Rejestru Organizatorów Turystyki i Pośredników Turystycznych Wojewody Śląskiego pod numerem 84, który to rejestr prowadzony jest aktualnie przez Marszałka Województwa Śląskiego. ORGANIZATOR oświadcza, iż posiada Gwarancję Ubezpieczeniową Turystyczną nr 03.203.539 (ważna od 01.01.2017-31.12.2017) „AXA” Towarzystwo Ubezpieczeń i Reasekuracji S.A. Przedmiotem gwarancji jest: 1) zapłata kwoty niezbędnej na pokrycie kosztów powrotu klientów Wnioskodawcy z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy Wnioskodawca wbrew obowiązkowi nie zapewni tego powrotu; 2) zwrot wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących Wnioskodawcy oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana; 3) zwrot części wpłat wniesionych tytułem zapłaty za imprezę turystyczną, odpowiadającą części imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących Wnioskodawcy oraz osób, które działają w jego imieniu stosownie do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 223, poz. 2268, z późno zm.). Zobowiązania Gwaranta obejmują działalność Wnioskodawcy wykonywaną na terenie: a) Rzeczpospolita Polska; b) Republika Białorusi, Republika Czeska,Republika Litewska, Republika Federalna Niemiec, Republika Słowacka, Ukraina oraz obwód Kaliningradzki; c) Republika Albanii, Księstwo Andory, Republika Austrii, Królestwo Belgii, Bośnia i Hercegowina, Republika Bułgarii, Republika Chorwacji, Republika Cypryjska, Królestwo Danii, Republika Estońska, Republika Finlandii, Republika Francuska, Republika Grecka, Królestwo Hiszpanii z wyłączeniem Wysp Kanaryjskich, Irlandia, Republika Islandii, Księstwo Liechtensteinu, Wielkie Księstwo Luksemburga, Republika Łotewska, Była Jugosłowiańska Republika Macedonii, Republika Malty, Republika Mołdowy, Księstwo Monako, Królestwo Niderlandów, Królestwo Norwegii, Republika Portugalska, Federacja Rosyjska z wyłączeniem obwodu Kaliningradzkiego, Rumunia, Republika San Marino, Republika Serbii, Republika Czarnogóry, Republika Słowenii, Konfederacja Szwajcarska, Królestwo Szwecji, Republika Turcji,Stolica Apostolska, Republika Węgierska, Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej i Republika Włoska. |