71 340 50 50
pn-pt: 9-19, so: 9-16, nd: nieczynne
e-Gazele Biznesu 2015, 2017 i 2019 - Traveliada.pl
GWARANCJA UDANYCH I BEZPIECZNYCH WAKACJI
Polska Izba Turystyki Referencje Dyplomy
Wyszukaj artykuł:

Opinie: wysoki standard hotelu

Brakuje Ci czasu, by znaleźć
odpowiednią ofertę?
Przygotujemy ją dla Ciebie!
@ Zostaw kontakt
Gwarancje Traveliada.pl

Bezpieczna Rezerwacja
Sprzedajemy wycieczki przez internet od 2004 roku. Mamy doświadczonych konsultantów ds sprzedaży.

Szybka Rezerwacja
Wszystkie formalności związane z rezerwacją możemy załatwić w 15 minut.

Twoja podróż jest bezpieczna
Każda wycieczka jest chroniona przez specjalne ubezpieczenie od niewypłacalności Organizatora.

Gazele Biznesu
W 2015, 2017 i 2019 roku zostaliśmy nagrodzeni e-Gazelą Biznesu przez Puls Biznesu w dziedzinie biznes e-commerce.

Nagrody i Dyplomy
Jesteśmy regularnie nagradzani przez Touroperatorów. Sprawdź »


 

Rekordowe e-wakacje

Rzeczpospolita. 21.04.2005

Polacy coraz częściej kupują wakacje przez Internet. Liczba korzystających z niego turystów rośnie w tempie kilkuset procent rocznie

Portale, które zdecydowały się na podanie szczegółów swojej działalności, miały w 2004 roku ok. 20 tys. klientów. Można szacować, że turyści ci zapłacili tym portalom ponad 80 mln zł.

Internetowi pośrednicy turystyczni zarabiają na prowizji, jaką dostają od biur podróży. Waha się ona od 7 do 20 proc., zależnie od wielkości sprzedaży i typu oferty.

O tym, jak szybko rośnie zainteresowanie kupnem wycieczek przez Internet, świadczą wyniki portalu Wakacje. pl. To jeden z największych agentów firm turystycznych w Polsce, który sprzedaje ich wycieczki w sieci. To także jedna z nielicznych tego typu firm, które publicznie podają wyniki.

W 2004 roku przychody Wakacji.pl wyniosły 16,7 mln zł brutto. To o ponad 259 proc. więcej niż w 2003 roku. Gdyby porównać zeszłoroczną sprzedaż do wyników z 2002 roku, okazałoby się, że zwiększyła się ona ponad pięciokrotnie.

- Bazując jedynie na prowizjach agencyjnych nie możemy pozwolić sobie na ryzykowne i nowatorskie działania - mówi Mariusz Panek, wiceprezes portalu Wakacje.pl.

W 2004 roku przez stronę portalu wycieczki kupiło ponad 8,5 tys. osób, a więc o 220 proc. więcej niż rok wcześniej. Średnia cena wyjazdu wynosiła nieco ponad 4 tys. zł.

- Znaczenie sprzedaży wakacji przez Internet szybko rośnie.Obecnie współpracujemy z trzema portalami, które się tym zajmują. W zeszłym roku sprzedaż naszych usług przez sieć wzrosła o 400 - 500 proc. Liczymy, że będzie rosła także w tym roku - powiedział "Rz" Piotr Henicz, dyrektor sprzedaży i marketingu w biurze podróży Itaka. - Największy wzrost liczby wejść do internetowych serwisów o tematyce turystycznej obserwujemy w lipcu. Dobrymi miesiącami dla firm internetowych są także listopad i grudzień - ocenia firma Gemius, która bada ruch w Internecie.

Wygląda na to, że internetowe firmy czeka wkrótce sezon największych obrotów. Dlatego spółki te chcą inwestować w rozwój swojej działalności. Zeszłoroczny zysk netto portalu Wakacje.pl wyniósł ponad 570 tys. zł. 60 proc. zysku zostanie przeznaczone na rozwój firmy, a pozostała część powiększy kapitał zapasowy spółki. W tym roku Wakacje.pl chcą m.in. zbudować nowy system obsługi klientów. Firma zamierza także zwiększyć zatrudnienie z 40 do 50 pracowników.

Przez Internet można kupić wakacje w przynajmniej kilkunastu polskich portalach. Korzystają z nich także zagraniczni turyści. Największe z nich to http://www.wakacje.pl/, http://www.e-tur.pl/, http://www.aktywna.pl/, http://www.eturystyka.pl/, http://www.travelplanet.pl/, https://www.traveliada.pl/, http://www.vtrip.pl/, http://www.twojewakacje.pl/, http://www.aero.pl/, http://www.nadmorzem.com/ oraz http://www.wczasowicz.com.pl/.


Link do artykułu: http://prawo.uni.wroc.pl/~kwasnicki/EkonLit/050421ekonomia_a_6.html

 
Opublikowane na stronach www.traveliada.pl ceny lub informacje nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
OFERTA
DNIA
PROMOCJE
Rozpocznij rozmowę