Seniorzy napędzają sprzedaż wycieczek.
Seniorzy napędzają sprzedaż wycieczek.
W ubiegłym roku na wycieczki zagraniczne wyjechało około 100 tysięcy seniorów. W tym roku może być ich nawet o kilkanaście procent więcej. Na ten rosnący segment coraz mocniej stawiają biura podróży.
Seniorzy mają dodatkową zaletę – chętnie wyjeżdżają poza ścisłym sezonem, dzięki czemu hotele mają więcej niż dotychczas rezerwacji w mniej popularnych terminach. Korzystają na tym biura podróży, zwiększające swoją ofertę w innych niż letnie miesiącach.
– Spodziewamy się, że zimą wyjedzie z nami pięć razy więcej seniorów niż przed rokiem. Przygotowaliśmy w sumie 5,5 tys. miejsc dla tej grupy klientów – mówi Piotr Czorniej z Exim Tours, które w zeszłym roku zimą obsłużyło łącznie 60 tys. osób.
Wycieczki dla seniorów cieszą się dużym powodzeniem.
– W listopadzie trudno już o wolne miejsca – mówi Adrianna Rudaniecka z internetowego biura podróży Traveliada.pl.
Jak wyjaśniają biura podróży, prawdziwy boom na turystykę dla seniorów rozpoczął się zimą ubiegłego roku. Wówczas został zorganizowany program Travel Senior, wspierany przez rząd Hiszpanii. W ramach akcji władze tego kraju dopłacały do każdego wyjazdu około 150 euro. Zainteresowanie było tak duże, że większość miejsc została wyprzedana praktycznie tuż po uruchomieniu programu. W tym roku program jest kontynuowany. Obecnie nawet te biura, które w zeszłym roku nie zdecydowały się na uczestnictwo, biorą udział w drugiej edycji. W zasadzie dołączyli do niego wszyscy więksi touroperatorzy.
– W tym sezonie przystąpiliśmy do programu Travel Senior. W ramach oferty seniorzy będą mogli spędzić zimowy urlop w Hiszpanii na Costa del Sol i Costa de la Luz w czterogwiazdkowym hotelu już od kwoty 393 euro za 7 dni – mówi Magda Plutecka-Dydoń z Neckermanna. W tej firmie osoby po 55. roku życia stanowią już 10 proc. klientów.
Exim Tours poszło o krok dalej. Nie tylko przystąpiło do programu Travel Senior, ale także opracowało własną dodatkową ofertę, dla której zdobyło dofinansowanie z biur ds. turystyki w Hiszpanii oraz Tunezji.
Link do artykułu: Seniorzy napędzają sprzedaż wycieczek