W drodze na szczyt czyli praktyczny aspekt pozycjonowania witryn biur podróży.
W drodze na szczyt czyli praktyczny aspekt pozycjonowania witryn biur podróży.
Przemysław Rusiecki, pracownik jednego ze śląskich biur podróży mówił o technikach pozycjonowania portali zarządzanych przez CMS, które nie mają mechanizmów SEO oraz podzielił się technikami jak „przekonać” wyszukiwarkę, że strona jest wartościowa.
Rozpoczął od wprowadzenia w tematykę, iż rok w rok wzrasta liczba osób, które do planowania wakacji wykorzystują Internet. Jednak przeciętny polski turysta nie jest przywiązany do konkretniej firmy czy marki, dziś wybiera jeden portal turystyczny, za rok może wybrać inny. W naszym kraju wysoka pozycja w rankingu przekłada się bezpośrednio na większą ilość potencjalnych klientów, jeżeli nie ma firmy w rankingu Top 10 to klienci najprawdopodobniej o firmie nie wiedzą.
Dzięki obecności w wyszukiwarkach możliwe jest dotarcie do potencjalnych klientów. Przyciągnięcie klienta na stronę internetową biura ma kluczowe znaczenie dla generowania pozytywnych efektów ekonomicznych, przynajmniej w teorii, znajdując się na pierwszych trzech pozycjach w wynikach wyszukiwania, klient prawdopodobnie kliknie jeden z wyników. W praktyce większość polskich turystów szuka najtańszych ofert. Więc wcale nie oznacza, że jak wejdzie na stronę, to od razu coś kupi. W branży turystycznej konkurencja jest bardzo duża, głównie ze strony największych portali (travelplanet.pl, wakacje.pl, easygo.pl, traveliada.pl). Można konkurować z największymi biurami podróży nie ponosząc dużych nakładów finansowych! Na niektóre słowa jednak konkurencja wymaga poniesienia dużych nakładów.
Szukając wyjazdu na wakacje, trafiamy na stronę internetową biura, gdzie klient będzie mógł coś kupić. dlatego popularność wyszukiwarek jako narzędzia prowadzenia marketingu bierze się między innymi z tego, że istnieje możliwość dotarcia z reklamą do określonej grupy odbiorców we właściwym czasie.
Prezentacja opiera się na przykładzie dwóch słów kluczowych (Egipt lastminute, Egipt wycieczki). Koszty promocji są niższe niż w przypadku reklamy płatnej. Jednak nie ma gwarancji, że pozycjonowanie przyniesie zamierzone skutki, np. umieszczenie adresu witryny w TOP10. Ponosi się duże nakłady pracy, zwłaszcza podczas optymalizacji portali zarządzanych przez CMSy, które nie są dostosowane do pozycjonowania. To także duże koszty pozycjonowania zwłaszcza na popularne frazy związane z turystyką.
Link do artykułu: silesiasem.pl